Hos WorkdPlays omsætter vi forskning til praksis. WorkdPlays-appen er udviklet som et redskab, der styrker både medarbejdere, arbejdspladsen og virksomheden. Det er et situationsbaseret læringsspil, hvor sproglæring flettes ind i konkrete arbejdsopgaver, som medarbejderne kender fra deres hverdag. Dette udvikler og træner medarbejdernes sproglige kompetencer og bidrager samtidig til forbedret kommunikationen og trivsel på arbejdspladsen.  

Resultatet er øget effektivitet i produktionen, højere medarbejdertilfredshed, bedre fastholdelse og en mere bæredygtig arbejdsplads. 

Vores sproglæringsværktøj er udviklet i samarbejde med sproglærere, forskere og spiludviklere. Resultatet er en platform, der bygger på veldokumenteret forskning inden for sprogindlæring, arbejdskultur, digitale ressourcer og gamification. Den løbende evaluering og optimering af WorkdPlays-platformen er ligeledes forskningsbaseret, hvilket sikrer en effektiv, engagerende og underholdende læringsoplevelse. 

Her kan du læse nogle af de forskningsstudier, rapporter og evalueringer, som dokumenterer det forskningsbaserede arbejde bag udviklingen af WorkdPlays-sprogværktøjerne. Vi har samlet et udvalg af de vigtigste nedenfor.

Alfarådets konference 2023: Når arbeidsplassen dukker opp i et spill, blir språklæringen lettere. 

Constructing and negotiating the professional identity of ‘leader’ by suggesting and challenging improvement of professional practice: Deontics in a four-part sequential structure. Tranekjær Louise, Due L. B., Nielsen M F (2022).

Fokus – på dansk som andetsprog for voksne (2023).

Foreign Language Learning ‘in the Wild’ and Epistemological Decentering. Tranekjær, Louise (2023).

LEAN diversity management in practice: The multi-functionality of questions as a resource to ensure understanding, participation and procedural compliance in a diverse workplace. Tranekjær, Louise (2020).

Læring på spil i arbejdsmarkedsrettet sprogundervisning – en videreudvikling af CALL ressourcer i andet- og fremmedsprogsundervisningen. Tranekjær, Louise (2021).

Spilbaserede og ikke-spilbaserede digitale ressourcer som forskellige tilgange til situeret andetsprogslæring? Tranekjær, Louise (2024).

Sproglæring på arbejdspladser. En videnspakke om sproglæring på arbejdspladser i de nordiske lande og erfaringer med sprogunderstøttende indsatser på danske arbejdspladser. Styrelsen for International Rekruttering og Integration. Kirilova, M., Tranekjær, L., Holmen, A., Svendsen-Pedersen, M. (2023).